כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 17 בפברואר 2018

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

השבוע שחלף,


כל האזכורים האלה משכו את שומת לבי השבוע, ומה משותף לכולם? כמובן, האופטימיות שהם משדרים לגבי עתיד השווקים. הירידות החדות מלפני שבוע נשכחו לחלוטין. למיטב זיכרוני לא קראתי השבוע ולו כתבה אחת בעלת אוריינטציה שלילית לגבי הצפוי בשווקים...

מה המשמעות של זה? כל אחד מוזמן לפרש בעצמו. את דעתי האישית (והלא-מוסמכת) תוכלו לקרוא בפרק על מדדי המניות בבורסה המאריקאית.



ה- USD שב להיחלש השבוע ושוב היה המטבע החלש מבין כל המטבעות המרכזיים. ה- JPY היה המטבע שהפגין השבוע את העצמה הרבה ביותר. מחיריהם של הזהב, הכסף והנפט עלו השבוע. כאמור, מדדי המניות שנחבטו לפני שבועיים, התאוששו בשבוע שחלף, וגם הביטקוין החבוט התחזק זה השבוע השני ברציפות.


השבוע הקרוב,

מהלך ההיחלשות של ה- USD, שנהנה מהפוגה בשבוע שעבר, מייצר ארבעה איתותים קונקרטיים שעשויים להיכנס לפעולה אם ה- USD ימשיך להיחלש. כמובן שניהול הסיכונים חייב לקחת בחשבון את ריבוי האיתותים הפוטנציאליים על מטבע אחד מסוים. אנו לא רוצים להיחשף למצב שבו נהיה פתוחים בו-זמנית ברמת סיכון "מלאה" במספר עסקאות, ואז מהלך נגדנו יגרום לכל העסקאות להניב הפסד כולל משמעותי.

EUR/USD
הנר של יום שישי הוא נר עוטף אדום שגם נוגע ברצועת הבולינג'ר העליונה. השילוב הזה מספק איתות מכר לפי אסטרטגיית "נר היפוך על רצועת הבולינג'ר". האיתות יופעל כשהמחיר ירד מתחת לשפל של יום שישי.








USD/CAD
הנר של יום שישי הוא נר עוטף כחול שגם נוגע בממוצע נע פשוט 20 העולה. השילוב הזה מספק איתות רכש לפי אסטרטגיית "חזרה למגמה". האיתות יופעל כשהמחיר יעלה מעל לשיא של יום שישי.







AUD/USD
עוד איתות המבוסס על אסטרטגיית "חזרה למגמה", הפעם לשורט...









NZD/USD
ועוד אחד המבוסס על אסטרטגיית "נר היפוך על רצועת הבולינג'ר"









EUR/UAD
הצמד מייצר תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר שתושלם כאשר המחיר ירד מתחת לשפל מה- 13/2/2018. מחיר קטיעת ההפסד ימוקם מעל לשיא התיקון (הקו השחור)


תבנית דומה מתקיימת בצמד GBP/AUD, ובצמד AUD/CHF היא מתקיימת לכיוון לונג.



מדדי המניות בבורסה האמריקאית,

שבוע המסחר האחרון בבורסות המניות האמריקאיות התאפיין בעליות משמעותיות וגורפות של כל הסקטורים העיתונות הכלכלית קפצה על המציאה ומספקת הסברים מלומדים מדוע מהלך הירידות הסתיים כה מהר ועתה חוזרים לשגרת העליות...

אני קצת פחות "ירוק"... כזכור בוובינר הלימודי השבועי של ה- 8/2/2017 תיארתי את התנהלות הדברים השגרתית בתקופות בהן מהלכי עליות עומדים להסתיים, כולל הקונספט של "קפיצת החתול המת", ומה שאנו רואים כעת תואם לחלוטין את התסריטים ההיסטוריים.

אם להיות קונקרטיים, שני אלמנטים מספקים מבחינתי כתובת ברורה על הקיר:

  1. נפח המסחר בימי העליות היה נמוך יחסית
  2. מהלך העליות נבלם בדיוק על הממוצע נע פשוט 20 היורד, עם נר בתצורת פין בר המכוון לכיוון שורט
במקרה (או שלא...) אסטרטגיית "חזרה למגמה" מספקת איתות ברור לשורט אם המחיר ירד מתחת לשפל של יום שישי.


שבוע מסחר מוצלח לכולם!









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה