כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 13 בינואר 2018

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

לאחרונה סיימתי לקרוא את האוטוביוגרפיה של פיל נייט, מיסד חברת נייקי. מדובר בספר מרתק המציג את האתגרים, העליות והירידות עמם היה עליו ועל החברה להתמודד עד שהפכו לאימפריה עסקית-כלכלית. כמובן שישנן הקבלות רבות בין המסלול שהוא נאלץ לעבור כיזם עסקי, לבין המסלול שסוחרים המעוניינים להצליח בשווקים הפיננסיים צריכים לעבור. כמה מהתובנות והנקודות המרכזיות שמשכו את תשומת לבי היו:

  •  תשוקה לתחום העיסוק (במקרה שלו - נעלי ריצה) של היזם היא מרכיב קריטי בהצלחה, מכיוון שרק היא תאפשר לו להתגבר על האתגרים שיבואו.
  • אילוצים ואתגרים בהם נתקלה החברה במהלך השנים היו הבסיס לרוב הרעיונות פורצי הדרך שלה.
  • המוטו של נייט ודור המיסדים היה "יש לנו סיבות טובות לצפות שניכשל. אבל אם ניכשל, אנחנו מאמינים שזה יקרה מהר, שנפיק לקחים ושנשתפר."
  • רק לאחר 7 שנים של פעילות נייט היה יכול למשוך מהחברה משכורת (צנועה!). עד אז הוא עבד עליה במקביל לעבודתו כשכיר - מוקדם בבוקר, מאוחר בערב, בסופי שבוע ובחגים. 
  • נדרשו 18 שנה של פעילות נמרצת וצמיחה עקבית כדי שהצלחת החברה תתורגם לעושר כלכלי עבור נייט ושאר בני דור המייסדים.  
האם כל אחד מסוגל להצליח כיזם? האם כל אחד מסוגל להצליח במסחר בשוק ההון? לטעמי השאלה הנכונה אינה המסוגלות, אלא הנכונות לשלם את המחירים הנדרשים כדי להצליח! 



השבוע שחלף בשווקים הפיננסיים,

השווקים הפיננסיים חזרו לפעילות "רגילה", והשבוע שחלף היה עתיר בעסקאות במסגרת זמן 4 שעתית (רובן המכריע הגיעו בקלות ובמהירות ליעד הרווח שלהן). המטבעות החזקום ביותר בשבוע הראשון של שנת 2018 היו ה- EUR, ועוד יותר ממנו ה- JPY. המטבע החלש ביותר היה ה- CAD ומעט פחות ממנו ה- USD.

הזהב והנפט התחזקו זה השבוע החמישי ברציפות, מדדי המניות בבורסה האמריקאית המשיכו להפגין עצמה ולשבור שיאים, ומשכו אחריהם את מרבית מדדי המניות המרכזיים בעולם. הביטקוין חווה שבוע אדום.

ולשבוע הקרוב,

EUR/GBP
בסך הכול, הצמד מדשדש כבר יותר משלושה חודשים. יום שישי האחרון הסתיים בנר בתצורת פין-בר (עם זנב ארוך הפונה כלפי מעלה) שנוגע ברצועת הבולינג'ר העליונה. ירידת המחיר מתחת לשפל של הנר הזה תספק איתות לשורט באסטרטגיית נר היפוך על רצועת הבולינג'ר.






EUR/JPY
ששת ימי המסחר האחרונים החלו בבניית תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר. חזרה להתחזקות ה- JPY, וירידת המחיר מתחת לשפל של יום חמישי (הקו האדום) תשלים את התבנית ותספק איתות למכור את הצמד. פקודת קטיעת ההפסד תמוקם מעל לשיא של מהלך העליות (הקו השחור)






NZD/JPY
גם הצמד הזה בונה כעת תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר. ירידת המחיר מתחת לשפל של יום רביעי (הקו האדום) תשלים את התבנית ותספק איתות למכור את הצמד.







CAD/JPY 
ועוד תבנית דומה...









CHF/JPY
ועוד אחת...









מדדי המניות בבורסה האמריקאית,

כאמור, מדדי המניות המרכזיים של הבורסה האמריקאית שברו השבוע שיאים.  האם זו האופטימיות לגבי הדו"חות הכספיים הקרובים של החברות? האם בגלל שבמהלך השבוע הראשון של השנה זרמו יותר משישה מיליארד דולר לקרנות המשקיעות במניות בבורסה האמריקאית, דבר שאמור לתת זריקת מרץ להמשך העליות, לפחות בטווח הקצר? (אגב, גם קרנות המשקיעות במניות באזורים אחרים בעולם כדוגמת יפן ואירופה נהנו מגיוסים נאים.)

כסוחרים טכניים הסיבה עבורנו לא ממש חשובה.


העצמה התבטאה הן בכך שהנר השבועי נסגר סמוך לשיאו, והן בעלייה בנפחי המסחר. יחד עם זאת, ברמה הסקטוריאלית, שלושה מתוך עשרת הסקטורים חוו שבוע שליל. הגדילו לעשות סקטור התשתיות (utilities) שירד במעל 2%, וסקטור הנדל"ן (real estate) שירד ביותר מ- 3%.

לאן ממשיכים מכאן?
מצד אחד, המגמה ברורה. מצד שני, המחירים התרחקו מאוד מהממוצע נע פשוט 20, ולכן הסיכוי למהלך של תיקון (ולו זמני) גבוה. מצד שלישי, והכי חשוב מבחינתי, אף אחת מאסטרטגיות המסחר שלי לא מספקת איתות.

שבוע מסחר מוצלח לכולם!
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה