כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 2 בדצמבר 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

מתי תתפוצץ בועת הביטקוין?

השבוע, לרגל חציית רף ה- 10,000$ ובמקביל לכך ששתי הבורסות המרכזיות למסחר בחוזים עתידיים (CME, CBOE) קיבלו אישור סופי להפעיל עליו מסחר בחוזים עתידיים, זכה המטבע הווירטאלי (ביחד עם שאר אחיו הווירטואלים) לכיסוי תקשורתי נרחב.  לחובבי הביטקוין בפרט והמטבעות הווירטואליים בכלל מדובר, מן הסתם, בחדשות טובות  המצביעות על נטישת השוליים לעבר המיין-סטרים.

לדעתי מדובר במסמר נוסף, ואולי נכון יותר להגיד נעץ נוסף, שיינעץ בבועה הנפוחה ויביא לפיצוצה. מדוע? שתי סיבות.

ראשית, המטבעות הווירטואליים עלו על הרדאר של המחוקקים והבנקים המרכזיים. כל עוד היה מדובר במשהו שולי הוא לא הפריע להם, אך נפחי הפעילות הגדלים בו פוגעים ביכולת של הבנקים המרכזיים והמחוקקים להשפיע ולנווט את הכלכלה, לפקח על הלבנת הון שחור ועוד, וזה יביא להתערבות שלהם ולפגיעה באטרקטיביות של המטבע.

שנית, חניכת המסחר בחוזים עתידיים על הביטקוין מצטרפת למסחר ב- CFD שכבר מתבצע עליו, ולתעודות שורט שכבר מוצעות עליו, כך שהאפשרות לבצע שורט על המטבע הופכת לפשוטה ולזמינה יותר. ושורטים, כידוע, הם זרז נפלא לפיצוצן של בועות.

אגב, אם אתם שואלים מדוע לדעתי מדובר בבועה, הסיבה מאוד פשוטה. העלייה המטאורית במחירו של הביטקוין לא קשורה לערכו הריאלי, כלומר ליכולת לרכוש אתו נכסים או מוצרים, אלא לביקושים ספקולטיביים בלבד. בדומה לתכניות פירמידה, ההצלחה נמשכת רק כל עוד מגיעים פריירים חדשים שמוכנים להיכנס לתכנית. כאשר הפריירים יפסיקו להגיע...

בועה שכזו עשויה להתרחש, ומתרחשת מעת לעת, במגוון סחורות וניירות ערך, החל ממניות או מדדי מניות שמחירם מתנתק משווי החברות עליהן הם מונפקים, דרך מחירי הנדל"ן ועד למחירי פקעות הצבעונים (בשנים 1634-1637). עכשיו הגיע תורם של המטבעות הווירטואליים...


השבוע שחף בשווקי המט"ח,

לאחר שבועיים רצופים בהם ה- EUR הפגין עצמה מול כל שאר המטבעות המרכזיים, השבוע הוא נחלש. רק ה- JPY הפגין חולשה גדולה ממנו. למרות היחלשות משמעותית ביום שישי, ה- GBP היה המטבע שהפגין את העצמה הרבה ביותר במהלך השבוע שחלף.

הזהב והכסף סיימו שניהם שבוע אדום. גם הנפט סיים את השבוע במחיר נמוך מזה שפתח אותו, אך הוא נראה בשל להמשך עליות (למרות שאף אחת מהאסטרטגיות שלי לא מספקת עליו איתות קונקרטי). הביטקוין המשיך בדרכו צפונה, וכך גם מדדי המניות בבורסה האמריקאית.

מבין הצמדים שהוצגו בסקירה הקודמת, 7 נכנסו לפעולה במהלך השבוע. שניים הגיעו ליעד הרווח, שלושה הניבו הפסד ושניים עדיין פתוחים.


ולשבוע הקרוב,

EUR/USD
ירידת המחיר מתחת לשפל של יום חמישי (הקו האדום) תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ותספק איתות למכור את הצמד.








USD/CAD
מזה כחודש הצמד כלוא בין אזורי תמיכה והתנגדות אופקיים ברורים הנמצאים במרחק של מעט יותר מ- 200 פיפס זה מזה. כל איתות להיפוך באחד מהאזורים יתקבל בברכה. כמובן שאיתותים במסגרת זמן 4 שעתית יהיו אטרקטיביים יותר בגלל המרחק הגדול יותר בין מחיר הכניסה לאזור ההתנגדות.






AUD/USD
מחיר הצמד כלוא בתוך תעלה יורדת (אולי השם תעלה מתרסקת יהיה מתאים יותר...) כל איתות לשורט על קו ההתנגדות (הקו האדום) או הממוצע הנע 20 יתקבל בברכה.

איתות כזה התקבל, למשל, ב- 27/11/2017 באסטרטגיית חזרה למגמה)





EUR/JPY
עוד צמד שמדשדש...









EUR/GBP
משולש מתכנס. ממתין לנרות היפוך ל-לונג על קו התמיכה (ירוק), או לנרות היפוך לשורט על קו ההתנגדות (אדום).








EUR/NZD
תעלה עולה שנמשכת כבר מעל לחודשיים וחצי. רק איתותי רכש (על קו התמיכה או הממוצע הנע 20) מעניינים אותי.








GBP/NZD
מהלך העליות הנוכחי נתמך בקו התמיכה האלכסוני העולה. כל בלימה על הקו הזה המלווה בנר היפוך ל-לונג במסגרת זמן יומית או 4 שעתית תתקבל בברכה. (כמובן גם איתותי רכש על הממוצע נע 20)








GBP/CHF
קו תמיכה אלכסוני עולה (ירוק), קו התנגדות אופקי (אדום) ושלל אפשרויות פוטנציאליות לאיתותים הן להיפוך והן בפריצת קו ההתנגדות.








NZD/CAD
מגמת ירידה ברורה, ולכן אני אחפש אך ורק איתותים לשורט על קו ההתנגדות היורד (הקו האדום) או על הממוצע הנע 20.








מדדי המניות בבורסה האמריקאית
מדדי המניות בבורסה האמריקאית שברו גם השבוע שיאים. בנוסף לעליות במחירים, השבוע נרשמו גם נפחי מסחר גבוהים יותר מבשבועות הקודמים, סימן לעצמת העליות. עצמת העליות משתקפת גם ברמה הסקטוריאלית. בשבוע שחלף 8 מתוך 10 הסקטורים רשמו עליות, כאשר, 5 מהם התחזקו ב- 1% או יותר, לעומת 1 בלבד שירד ביותר מ- 1%.

שניים מהסקטורים אף מספקים איתותי רכש קונקרטיים.

בשונה מהמדדים האמריקאים, מרבית מדדי המניות האירופים ואלה במזרח אסיה עברו שבוע אדום.


XLRE


ה- SPDR של סקטור הנדל"ן יצר ביום שישי נר מתצורת פין-בר הצביע לכיוון לונג, שנוגע בממוצע נע פשוט 20 הנמצא במגמת עלייה. פריצת השיא של יום שישי תשלים את התבנית ותספק איתות רכש.








XLK

ה- SPDR של סקטור הטכנולוגיה יצר ביום שישי נר מתצורת פין-בר על רצועת הבולינג'ר התחתונה. פריצת השיא של יום שישי תשלים את התבנית ותספק איתות רכש.







שבוע מסחר מוצלח לכולם!








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה