כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 14 באוקטובר 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

ביום חמישי האחרון, בוובינר הלימודי השבועי, עשינו כבוד לזוכה פרס נובל בכלכלה לשנת 2017, פרופסור ריצ'ארד ת'אלר. תחום המחקר המרכזי של פרופסור ת'אלר הוא כלכלה התנהגותית, והוא מספק תובנות מענייניות ומועילות לכל סוחר ולכל משקיע לגבי מגוון עיוותי חשיבה הפוגמים באיכות ההחלטות והפעולות שלנו, ולכן גם במידת ההצלחה שלנו.

מבחינתי, המסר החשוב ביותר שלו הוא ש- "אנשים סובלים מהטיות, נכנעים לפיתויים וצריך להפעיל עליהם כל מיני אסטרטגיות כדי לגרום להם לעשות את הדבר הנכון." מכיוון שרובנו פועלים באופן עצמאי, עלינו לפתח לבד, או לפחות לדאוג בעצמנו שמישהו יסייע לנו לפתח, את האסטרטגיות האלה.

שבוע המסחר שהסתיים
ה- USD, שצוין כמטבע החזק ביותר בסקירה הקודמת, היה החלש ביותר בשבוע שהסתיים אתמול. ה- GBP שהוזכר כחלש ביותר בסקירה הקודמת הפגין השבוע עצמה ביחס לרוב המטבעות. חזקים ממנו היו רק ה- AUD וה- NZD. התזזיתיות הזו בעצמה היחסית של המטבעות מקשה, כמובן, על סוחרי ה- SWING (הנכנסים לעסקאות לתקופות זמן של מספר ימים עד שבועיים) ועל המשקיעים ליהנות ממהלכים ארוכים ורווחיים.

הירידה במחיר הזהב נבלמה אחרי ארבעה שבועות רצופים. מעניין לראות שבמסגרת זמן יומית התקבל בשבוע שעבר איתות רכש המבוסס על אסטרטגיית חזרה למגמה. גם מחירי הכסף והנפט עלו השבוע. רוב מדדי המניות בבורסה האמריקאית נהנו משבוע ירוק נוסף.


בסקירה הקודמת ציינתי את ה- "בעיה" של דשדוש בצמדי מטבעות רבים, דבר שמקטין את מספר רעיונות המסחר שהאסטרטגיות שלי מספקות, ויותר מזה פוגע באיכותן (אם לא מבוצע סינון איכותי מספיק). דוגמה לכך מספק הצמד EUR/AUD שהוזכר בשבוע שעבר כצמד מדשדש (בתמונה).

בחצי הראשון של השבוע המחיר של הצמד החל לטפס, יצא מאזור הדשדוש (הקו הכתום מסמן את התקרה של אזור הדשדוש), ואז חזר לרדת. סוחרי פריצות יקראו לזה "פריצת שווא". מבחינתנו, היציאה מאזור הדשדוש ואז ההיפוך בכיוון יצרו הזדמנות במסגרת זמן 4 שעתית.

החץ האדום מצביע על המקום שבו הושלמה תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ביום חמישי ה- 12/10/2017 במהלך הנר של שעה 16:00.

האם המחיר ימשיך לרדת ויפרוץ את התחתית של אזור הדשדוש, או שיחזור לדשדש? לא ניתן לדעת. מה שברור הוא שעצמם היציאה מאזור הדשדוש, כלומר, הגדלת התנודתיות של הצמד, ולו לפרק זמן מוגבל של שבוע, יצרה את ההזדמנות.



ולשבוע הקרוב

USD/CHF
הנר של יום שישי הוא נר היפוך בתצורת פין בר המצביע לכיוון רכש, והוא נוגע בממוצע נע פשוט 20 העולה. פריצת השיא שלו תשלים את התבנית ותספק איתות לרכוש את הצמד.







AUD/CAD
הצמד כלוא בתוך משולש מתכנס יורד. לא ניתן לראות זאת בתמונה, אולם תחילתו של קו ההתנגדות (נקודה מס. 1) מהווה את שיאו של מהלך עליות שהסתיים בפסגה כפולה. גם קו התמיכה, הבולם לעת-עתה את הירידות, נמצא בשיפוע שלילי.
משולשים מתכנסים חייבים, בסופו של דבר, להיפרץ, ורוב הסיכויים שהמהלך המשמעותי הבא יהיה עם כיוון המגמה, כלומר למטה.

מבחינתי, במצב כזה, רצוי להמתין לאיתותי שורט על: (1) קו ההתנגדות היורד, (2) לאחר שבירת קו התמיכה, או, (3) בהופעת איתות לשורט באסטרטגיית מסחר אחרת, אך רק בתנאים המתאימים שנלמדים בקורס מסחר בקווי תמיכה והתנגדות, .


AUD/JPY
מצב דומה לקודם, ולכן כל ההסברים דומים, אלא בכיוון ההפוך. ההבדל היחיד הוא שבצמד הנוכחי המחיר רחוק עדיין מקדקוד המשולש, ולכן יתכן שיידרש זמן רב יותר עד שהמשולש המתכנס ייפרץ.







מדדי המניות בבורסה האמריקאית
בפרספקטיבה שבועית, רוב מדדי המניות המרכזיים של הבורסה האמריקאית עלו השבוע. בפרספקטיבה יומית ניתן לראות שמדובר בעצם בדשדוש שעשוי להתפרץ למעלה ולהפוך, בעצם, לתבנית דגל שורי. כמובן שהדשדוש הזה עשוי גם להוות את תחילתה של התהפכות או של תקופת דשדוש ארוכה יותר...

ברמה הסקטוריאלית, 7 מתוך 10 הסקטורים בבורסה האמריקאית עלו השבוע, לעומת 3 שירדו. גם מכאן לא מגיע רמז לגבי הצפוי.




שבוע מסחר מוצלח לכולם!



















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה