כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 9 בספטמבר 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

שמעו סיפור (אמיתי...),

ג'ורג' סורוס, אחד מהסוחרים המוערכים בעולם שקנה את פרסומו (והרוויח אגב כך לעצמו וללקוחותיו מיליארדי דולרים) מהימור נגד ניירות ערך שלהערכתו אמורים לקרוס, העריך עם היבחרו של דונלד טראמפ לנשיאות שהבורסה האמריקאית ניצבת בפני קריסה. לאור הערכה זו הוא חנך פוזיציית שורט (בעיקר על תעודות הסל על מדד ה- SPX ועל מדד המניות הקטנות RUSSELL2000).

בחודש פברואר השנה, הפוזיציה כבר הניבה הפסד של כמיליארד דולר... בחודש מאי השנה, לאור ביטחונו בהערכה שלו, הכפיל סורוס את ההימור נגד מדדי המניות. כידוע, מאז המדדים המשיכו בדרכם... מעלה.

אסטרטגיות המסחר של ג'ורג' סורוס שונות משלי ומשלכם, ולכן אסור לנו לשפוט אותה בכלים שלנו (למשל העובדה שהוא ביצע מיצוע של מחיר הכניסה - דבר שאנו מגנים בכל תוקף!) בנוסף, פרספקטיבת הזמן שלו שונה משלנו וגם היכולת להתמודד עם הפסדים אינה דומה. יתכן גם שהאסטרטגיה שלו תוכיח את עצמה בסופו של דבר.

יחד עם זאת, העובדה היא שכרגע, כבר יותר מחצי שנה מאז נחנכה, הפוזיציה שלו מניבה הפסד מאוד גדול, לא רק במונחים כספיים, אלא גם במונחי תשואה. הפסד שסביר להניח שהיה גורם לנו למחוק את תיק המסחר שלנו! מבחינתי, ואני מקווה שגם עבורכם, יש כאן תזכורת למספר כללי פעולה קריטיים:

  1. אנו לא סוחרים בהתאם להערכות שלנו, אלא אך ורק בהתאם לאיתותי כניסה קונקרטיים המבוססים על אסטרטגיות מסחר בדוקות.
  2. לפני שחונכים עסקה חדשה, עלינו לדעת בוודאות מהם התנאים בהם נקטע הפסד.
  3. בשום אופן לא מבצעים מיצוע של פוזיציה מפסידה!
  4. כאשר מתקיימים תנאי קטיעת ההפסד שנקבעו מראש... קוטעים את ההפסד! תמיד נוכל לחנוך מחדש את הפוזיציה כאשר יתקבל איתות מתאים...


נמאס לכם להפסיד כסף ולבזבז את הזמן במסחר? 
מעוניינים ללמוד את אסטרטגיות המסחר שלי?
מלאו כאן את פרטיכם ונראה כיצד ביכולתי לסייע לכם!

השבוע שחלף,
המטבע החלש ביותר בשבוע שחלף היה ה- USD, כאשר גם היה EUR הפגין חולשה מול רוב המטבעות. החזק ביותר היה ה- CAD, וגם ה- GBP הפגין עצמה יחסית. הזהב והכסף המשיכו להתחזק, בעוד מחירו של הנפט סגר את השבוע בעלייה ביחס לפתית השבוע, אך הדבר נראה כהבלחה ולא כשינוי במגמה.

הנר השבועי במדדי המניות המרכזיים בבורסה האמריקאית היה אדום, אך בסך הכול הם דשדשו השבוע. רוב מדדי המניות של הבורסות האירופאיות היו מעט חיוביים יותר השבוע מאחיהם האמריקאים.

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, ה- XLF (מדד הסקטור הפיננסי בבורסה האמריקאית) הוכיח את עצמו, אך מכיוון שהוא פתח את שבוע המסחר ב- GAP לא ניתן היה ליהנות ממנו.

ולשבוע הקרוב,

NZD/USD
הנר של יום שישי האחרון מספק איתות לשורט בשתי אסטרטגיות - חזרה למגמה ו- נר היפוך על רצועת הבולינג'ר. שתי התבניות יושלמו כאשר המחיר ירד מתחת לשפל של יום שישי ויספקו איתות לשורט (אגב, כפל התבניות אינו מגדיל את סיכויי ההצלחה).






GBP/JPY
לאחר מהלך עליות של כשבוע המחיר ביצע תיקון קל שנבלם על הממוצע נע פשוט 20. הנר של יום שישי תואם את כל כללי אסטרטגיית חזרה למגמה (הממוצע נע 20 נמצא במגמת עלייה + נר היפוך ל-לונג שנוגע בממוצע), ולכן אם המחיר יעלה מעל לשיא שלו יושלם האיתות לרכוש את הצמד.






CHF/JPY
תבנית דומה לקודמת...









מדדי המניות בבורסה האמריקאית
מדדי המניות העיקריים בבורסה האמריקאית איבדו השבוע כאחוז מערכם, אך המדדים הסקטוריאליים מצביעים על חוסר החלטיות - 4 מדדים ירוקים ו- 4 אדומים. חוסר ההחלטיות מתבטא גם בכך שהנזק למדדים נוצר במהלך יום מסחר אחד בלבד - יום שלשי. בשאר ימות השבוע המדדים דשדשו.

XLK (מדד סקטור הטכנולוגיה)
ירידת המדד מתחת לשפל של יום שלישי האחרון (הקו האדום) תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ותספק איתות למכור את המדד.









XLB (מדד סקטור החומרים)
תבנית דומה לקודמת...









בסך הכול, בכל הקשור לבורסת המניות האמריקאית, למרות איתות השורט (שהוכיח את עצמו) מהשבוע שעבר ושתי התבניות המתגבשות בסוף השבוע הנוכחי, אין עדיין אינדיקציה לכך שעצמת המוכרים מתגברת על זו של הקונים.


שבוע מסחר מוצלח לכולם!








2 תגובות:

  1. זה שסורוס מהמר על קריסה זה לא אומר כלום העובדה שהצליח לו בקריסה של הפאונד האנגלי לא אומר שהוא יצליח גם עכשיו.הפעם הוא הול לאכול אותה בגדול.ואני דווקא שמח כי סורוס ידוע בדעותיו האנטי ישראלית.אני כבר כשנה מדבר על דאו 50000 נסדק 20000 וסנופי 5000 לפני שתהיה קריסה כמובן שיהיו תיקונים בדרך אבל קריסה לא תבוא לפני שיתפתחו תנאי בועה וכרגע אנחנו רחוקים מזה.לאבחנתי בועה היא מצב שבסקטור מסויים כמעט כל המניות נמצאות 60 עד 80 אחוז מעל ממוצע 200.ואנחנו רחוקים מזה.

    השבמחק
  2. טומי,

    תודה על תגובתך.
    ברור שהדעה של סורוס היא שלו בלבד... מה שמעניין אותי זה הלקחים שאנו יכולים להפיק מאופן ההתנהלות שלו כדי לשפר את המסחר שלנו.

    השבמחק