כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום ראשון, 26 במאי 2013

דוגמה להכנה לקראת שבוע המסחר הקרוב



כהכנה לקראת שבוע המסחר הקרוב אני עובר על הגרפים של כל צמדי המטבעות העיקריים (majors), מדדי המניות העיקריים והסחורות העיקריות בכדי לזהות בטווחי זמן גדולים תבניות שעשויות לייצר במהלך השבוע רעיונות מסחר בעלי סיכויי הצלחה גבוהים יחסית. בדרך כלל ניתוח זה לא יצור בפני עצמו את רעיונות המסחר, אלא רק יעזור לי להתמקד ולהיכנס ל- zone. אני אמתין לאיתותים בטווחי זמן קטנים יותר – התואמים את הכיוון שזיהיתי בניתוח סוף השבוע שלי - בכדי להיכנס לעסקאות. כמובן שבמהלך השבוע עשויות להתפתח תבניות-לטווח-קצר שיגרמו לי להיכנס לעסקה כנגד המגמה שזיהיתי בניתוח סוף השבוע, אך עסקאות כאלה יהיו מוגבלות בפוטנציאל הרווח שלהן.

AUD/USD
הצצה בגרף החודשי של הצמד מראה שהוא נבלם ביום שישי על קו תמיכה מאוד משמעותי המשמש ככזה כבר מאמצע שנת 2010, ולפני כן שימש כקו התנגדות. כעת ישנם שני תסריטים צפויים:
  1. קו התמיכה יחזיק גם הפעם. במצב כזה אמתין לתבנית היפוך בכדי לרכוש את הצמד.
  2. קו התמיכה יישבר. במצב כזה לא אכנס מייד לעסקת שורט, אלא אמתין לראות האם:
א.       השבירה "מזויפת" ואז אקווה שתופיע תבנית שתאותת לי על רכישת הצמד.
ב.      השבירה תהיה "אמיתית" ואז אמתין לתיקון שיאשר שקו התמיכה הפך לקו התנגדות ואקווה שתופיע תבנית שתאותת על סיום התיקון הזה וחזרה לירידות.

כפי שניתן לראות, בשני המקרים אמתין לתבנית על הגרף שתצביע על האופן שבו הצמד בוחר להגיב לקו התמיכה.
הגרף היומי של הצמד מצביע על סטייה בין גרף המחיר לבין ה- RSI (החיצים הכחולים מצביעים על מגמות שונות), דבר העשוי לאותת שאכן ירידת המחיר נבלמת. כאמור, אני אזדקק להופעת תבנית שתתמוך במסקנה שהצמד בחר לחזור ולעלות.

EUR/CAD
הגרף השבועי של הצמד מצביע על קו תמיכה אלכסוני שהחל ברבע האחרון של שנת 2012, שאליו הצטרף קו התנגדות אלכסוני החל מדצמבר 2012. ביחד שני קווים אלה מציירים משולש שהמחיר נע בתוכו.
בגרף היומי של הצמד ניתן לראות שביום שישי האחרון נוצר נר היפוך קלאסי על קו ההתנגדות, ולכן אם הנמוך של הנר הזה יישבר ניתן לצפות לירידות של כ- 200-240 פיפסים, בערך פי שניים מהסטופ (אם זה ימוקם מעל לגבוה של נר ההיפוך).

EUR/CHF
הגרף השבועי של הצמד מראה על "פריצה מזוייפת" של הצמד לגבהים חדשים שהסתיימה בנר היפוך. הגרף היומי מראה שנוצרה סטייה בין המחיר ל- RSI, דבר המחזק את האיתות הנובע מתבנית השבועית. לכן, במהלך השבוע הקרוב אחפש בטווחי הזמן הקצרים יותר איתות לכניסה לשורט על הצמד. 





GBP/CHF
בגרף השבועי ניתן לראות שהצמד נבלם ביום שישי בדיוק על קו בעל משמעות (החצים האדומים והירוקים מצביעים על המקרים בהם הקו שימש כקו תמיכה או התנגדות). כמו כן, התיקון שהצמד עשה למהלך הירידות האחרון נבלם מעט לפני קו ה- 61.8% ובהחלט יתכן שכעת הוא רוצה לחזור לרדת.

בנוסף לניתוח על הגרף השבועי, הגרף היומי מראה על סטייה שלילית משולשת בין המחיר לבין ה- RSI, דבר שמניסיוני מצביע ברמת אמינות גבוהה על סיום המגמה הנוכחית – לפחות לטווח הקצר. לפיכך אחפש במהלך השבוע איתות לכניסה לשורט על הצמד, כאשר כרגע פוטנציאל המהלך עומד על כ- 300 פיפס.


כאמור, הניתוחים המוצגים במאמר זה נועדו להראות כיצד אני מתכונן לקראת שבוע המסחר הקרוב, אין בהם בכדי להמליץ על ביצוע פעולה כלשהי!
מכיוון שאינני מתיימר לצפות את כיוון התנועה של השוק, אלא להגיב לו, בפועל, במהלך השבוע, יתכן שכלל לא אסחר על צמדים אלה, שאסחר בהם בכיוון הפוך מזה שהניתוח לעיל הצביע וכמובן שסביר להניח שאסחר על ניירות ערך שכלל לא צדו את עיני במהלך הניתוח הזה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה